Tudtad, hogy Amerikában adatbázisokat hallgatnak? – 2. rész

A Pandora pontosan tudja, hogy mit szeretnél hallgatni

A Pandora jelentősége, és sikerének kulcsa, hogy a felhasználók képesek benne saját állomást létrehozni, amely csakis az ízlésüknek megfelelő zenét sugároz. Ezt persze bizonyos szinten egy előre beállított kedvencek lista is megteszi, illetve egy válogatás, azonban a Pandora esetében ennél sokkal többről van szó. Hogy személyre szabott zenét szolgáltathassanak, egy hatalmas adatbázisra támaszkodnak, amelyet értelmeznek, és a kinyert információkat visszaforgatják a szolgáltatásba. A rendszer működése tehát körkörös, negatív és pozitív feedbackeken keresztül fejlődik: a felhasználók adatokat “adnak  le” azáltal, hogy zenét hallgatnak a Pandorán, majd ezeket az adatokat feldolgozva a Pandora olyan számokat közvetít a hallgatóinak, melyek megfelelnek a szokásaikból nyert adatok karakterisztikájának. E lenyűgözően kreatív és intelligens rendszer mögött 8 év adatgyűjtése húzódik meg, és ez a hosszú és dolgos 8 év az, amit a versenytársak nem könnyen tudnak meghaladni.

Ezalatt a 8 év alatt több, mint 200 millió felhasználó (a 72 millió csak az aktív felhasználók száma!) zenehallgatási szokásait mérték fel, és raktározták el. Olyan adatokra is tekintettel voltak, mint amilyen a nem, az életkor, vagy éppen a lakóhely. Amellett, hogy jelentékeny szerepe van a rendszer működésében a felhasználók direkt visszajelzéseinek is (thumbs up, thumbs down), nem hagyták figyelmen kívül a felhasználók aktuális tartózkodási helyét és a zenehallgatás idejét, illetve az éppen használt eszközt sem. Hogy miért? A minőségi adatbázis kedvéért, hogy a kitűzött célhoz (személyre szabott zeneszolgáltatás) minél közelebb jussanak. Ugyanis a fejlesztők felismerték, hogy a zenei szokások változnak, egyrészt a korral, de ugyan úgy az évszakkal, az általános állapottal, azáltal, hogy otthon vagy a kocsiban, mobiltelefonon vagy PC-n stb. hallgatunk zenét.

Folytatjuk…

Olvasd el az előző részt is >>

Posted in:

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.