Néhány alapvetés a direkt marketingről

Közelítsük meg ismerősként a potenciális vevőket

Az adatbázis alatt manapság olyan kompjúterizált rendszert értünk, amely adatokat gyűjt, és azokhoz hozzáférést biztosít az értelmezés számára. Az adatbázisok felhasználási módjait nehéz volna mind számba venni, hiszen meghökkentően kiterjedt spektrumról beszélhetünk. Gyakorlatilag nem volna túlzás azt állítani, hogy modern életünk nagyrészt az adatbázisok pillérein nyugszik. Azonban az adatbázis említésekor a legtöbbeknek elsőre az üzleti élet ugrik be, s valóban, ennek minden szegmensét átitatja az adatbázis jelentősége. Most erről ejtünk néhány szót, hogy némi rálátást biztosítsunk arra, hogy az adatbázis és a direkt marketing miként mutatnak egymásra.

Adatbázisok a direkt marketing szolgálatában

A direkt marketing nem régóta használt terminus, gyakorlatilag néhány évtizedes története van. A marketingnek azt az ágát értjük alatta, amely az egyéneket személyesen, célzottan keresi fel, s tesz nekik ajánlatot, vagy ösztönzi őket valamilyen üzleti tevékenységre. Ehhez az adatbázisok elengedhetetlenek, hiszen olyan eszközt adnak a szolgáltató kezébe, mellyel a potenciális vevőket ismerősként közelítheti meg. A számítógépes és egyéb technikai fejlesztések gyors üteme hatására a direkt marketing is gyorsan vált egyre jelentékenyebb módszerré.

Mi különbözteti meg direkt marketinget a többi ágazattól?

A tömegmarketing alapvetően demográfiai adatokra támaszkodik, hallgatóságát ez által határozza meg (nagyvonalakban), majd általában a tömegmédia segítségével igyekszik őket elérni (újságok, TV-műsorok stb.). Ezzel ellentétben a direkt marketing egyéni felhasználókról készített adatok listája alapján dolgozik. Ha jó minőségű az adatbázis, akkor előre meghatározható (legalábbis előfeltételezhető), hogy egy bizonyos termékre vagy szolgáltatásra a listán szereplő személyek közül kik mutathatnak érdeklődést. A tömegmarketing működését képzeljük el úgy, hogy egy magaslati pontból szétszórunk egy adag szórólapot (mondjuk egy forgalmas téren), ami akciós lábbeliket hirdet. A direkt marketinges megoldás ezzel szemben, hogy egy szórólapot adunk annak a kezébe, akit éppen a cipőboltból látunk kijönni, csomagok nélkül.

Posted in:

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.