Miért működik a direkt e-mail marketing?

Minden, ami új, szebben fénylik, izgalmasabb, és jobbnak tűnik, mint az, ami eddig volt. Ez a haladás dinamikája. Amikor az internet elkezdett beszivárogni a mindennapi életünkbe, valamennyi szegmense egy kisebb csodával ért fel. Nem volt ez másképp az e-maillel sem. Az interneten most több olyan, akkor és most típusú karikatúrasorozat is terjeng, aminek egyik tipikus eleme az e-mail és a hagyományos levél szembeállítása.

Amíg az internet gyermekkorában mindenki nagy örömmel konstatálta, ha érkezett e-postaládájába egy mail, addig ma már az csigázza fel az embert, ha postai úton kap levelet, vagy üdvözlőkártyát, az pedig egyenesen a csodák csodája, ha az a levél kézzel van megírva. Az összehasonlítás lényege, hogy változnak a szokások, és ezekkel együtt változik a különlegesség helyiértéke is. Ma már hozzá vagyunk szokva az e-mailekhez, sőt, annyi e-mailt kapunk egy nap, hogy mindegyik végigolvasása akár órákba is telhet, s ráadásul a sok kártékony levélszemét miatt arra is rákényszerülünk, hogy az e-mail dömping ellen különböző szűrőprogramokkal védekezzünk. Az egyik legnagyobb vírusfenyegetést is az e-levelezés jelenti.

Ilyen körülmények között tényleg felmerül a kérdés, hogy miképp tud még egyáltalán működni az e-mail marketing?

Ha e-mail marketing, akkor legyen direkt

Az első és legfontosabb, hogy tisztázzuk, az e-mail marketing hasznos és jövedelmező, de koránt sem mindegy, hogy milyen stratégiát választasz az alkalmazásához. Ha belefogtál egy új vállalkozásba, ügyfelekre van szükséged. Ezt az igényt sokféleképpen kielégítheted, s ezek közül az egyik az e-mail kampány.

Ha nem célzol, csak vaktában lövöldözöl, akkor a találati arány elkeserítően szerény lesz. Gondolj bele! Az e-mailek nagy részét el sem olvassák. Ezt mindenki a saját példáján is demonstrálhatja, hiszen bizonyos, hogy a legtöbbeknél ezres nagyságrendben mérhető az ignorált e-mailek száma. Ilyen körülmények között a véletlenszerűen elküldött e-mailek konverziós aránya a nullához fog közelíteni.

Ezért van szükség a direkt szemléletre. Ha minőségi lista alapján küldesz e-maileket, azzal egyrészt időt spórolsz magadnak, hiszen nem kell majd napokat, vagy akár heteket töltened azzal, hogy olyan e-maileket jegyezz fel, amelyeket lehet, hogy csak egy regisztráció miatt hozott létre valaki, aki még a 18. életévét sem töltötte be. Ráadásul ez a tevékenység adathalászatnak minősül, ami a Magyarországon hatályos jogszabályok szerint büntetendő cselekménynek számít.

Másrészt, a direkt e-mail marketing segítségével olyan embereknek küldhetsz e-levelet, akik egyben potenciális ügyfeleid is, hiszen a lista éppen azt garantálja Neked, hogy a Te tevékenységed iránt érdeklődőket szedi füzérbe. Persze a lista sem mindenható, s nem garantál 100 százalékos konverziót. Valójában semekkora konverziós arányt nem garantál. A minőségi adatbázis azt ígéri Neked, hogy egy jól felépített marketing kampányt alapozhatsz rá, vagyis azt, hogy a céges kommunikációd nem a rosszul megválogatott ügyfélkörön fog összeomlani.

A direkt e-mail marketing sem csodaszer, ahogy a direkt marketing egyik szegmense sem az. Erre már több alkalommal is utaltunk a bejegyzéseinkben. A direkt e-mail egy kiváló eszköz, de nagy hangsúly van a határozatlan névelőn. Ha a céges kommunikációd nincs megfelelően szervezve, például nem megfelelően építed fel az e-mail szövegezését (pl. nincs valódi információ a tárgymezőben, grammatikai/stilisztikai hibák maradtak a levélben stb.), akkor azzal kihasználatlanul hagyod az adatbázis nyújtotta előnyt, a konverziós arány pedig ismét a nullához közelít. A marketing egy ingoványos terep, s ahhoz, hogy ne süllyedj el, sok mindenre oda kell figyelned. A direkt e-mail egy olyan eszköz, ami nagyban megkönnyítheti a munkád, és komoly fegyvertény lehet a kezedben, ha jól használod.

Következő bejegyzésünkben sorra vesszük azt, hogy pontosan milyen potenciál rejlik az e-mail marketingben.

Posted in:

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.