Megtalálni két pont között az egyenest

A direkt marketing lényege, hogy célzottan közelítsük meg a potenciális vásárlókat, ügyfeleket

A direkt marketinget kezeljük gyűjtőfogalomként, esetleg elvont fogalomként, hiszen a direkt marketing mint olyan, nem létezik magában. Nem tudsz direkt marketinget csinálni, de tudsz a direkt marketing szellemében dolgozni, esetleg direkt marketinges stratégiával, vagy direkt marketinges eszközökkel/módszerekkel tevékenykedni. Ez elsőre talán furcsán hangzik, hiszen magától értetődőnek tűnik, hogy aki ezzel foglalkozik, az egyszerűen direkt marketinges, holott inkább érvényes az, hogy az illető olyan marketing szakember, aki egy bizonyos szemléletmóddal, és célspecifikus módszerekkel dolgozik.

A direkt marketing lényege, hogy célzottan közelítsük meg a potenciális vásárlókat, ügyfeleket stb., akik statisztikailag nagyobb eséllyel érdeklődnek majd a termékünk, illetve a szolgáltatásunk iránt.

Erre való egy minőségi, szűrt lista. Ezen felül azonban kommunikációs csatornát is választanunk kell, amelyen keresztül felvesszük a kapcsolatot a potenciális ügyfélkörrel. Melyiket vegyük igénybe

  • postai megkeresés
  • szórólap
  • e-mail
  • telefon
  • SMS/MMS?

Nincs konkrét válasz, hiszen ezt mindig az adott célhoz kell igazítanunk. Igen, a direkt marketing nem csupán azt jelenti, hogy célba vegyünk egy fogyasztót, hanem azt is, hogy megtaláljuk a legrövidebb utat, vagyis a közöttünk lévő egyenesen induljunk el, s ne tegyünk fölösleges kitérőt.

Eszményi megoldás nincs, de törekedhetünk / törekedjünk a tökéletességre. Az eszményi megoldást az jelentené, ha minden ügyfelünk, pontosabban minden jövőbeli ügyfelünk már egyben közeli ismerősünk is lenne, akinek tisztában vagyunk a vágyaival, az igényeivel, a történeteivel, akiről tudjuk, hogy mit kell neki mondanunk, hogy felkeltsük az érdeklődését. Ez persze lehetetlen. Egy jól összeállított listával azonban tehetünk egy lépést e marketing-idealitás felé.

Minél többet tudunk a megközelíteni szándékozott fogyasztói bázisról, annál valószínűbb, hogy olyan terméket/szolgáltatást tudunk kínálni, amely vásárlásra/jelentkezésre/igénylésre ösztönöz. Illetve annál könnyebben tudjuk körvonalazni magunknak, hogy mely fogyasztói csoportot kellene megcéloznunk egy direkt marketing kampánnyal.

Posted in:

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.